Nezařazené

Markéta Dadáková

Bezbožná

Přála bych si, aby aby byl tento příspěvek, obzvlášť v závěru, správně pochopen. Tak tedy, co tento článek je? Úvaha, meditace či zpověď. Co tento článek není? Odsouzení moderního člověka.

21.11.2016 v 19:39 | Karma článku: 12.84 | Přečteno: 331 | Diskuse

Markéta Dadáková

Rozkvět

Sedmnáct veršů napsaných v prosinci 2015. Vznikaly především během jízdy rychlíkem na trase České Budějovice - Praha.

8.12.2015 v 2:59 | Karma článku: 5.66 | Přečteno: 140 | Diskuse

Markéta Dadáková

Le premier sonnet d´amour en 2015

(První milostný sonet roku 2015) ...jen doufám, že se nestane i posledním.

1.1.2015 v 22:02 | Karma článku: 6.57 | Přečteno: 431 | Diskuse

Markéta Dadáková

Jakže se jmenuje tamta věc po zimě?

Jaro Jak krásně voní ta změna plná barev. To procitnutí země a hluboký nádech. Užívám si pohled na lidi okolo, na které tak impresionisticky toto probuzení působí. I mě už celou pohltilo a oblékám svou průsvitnou sukni, jež se co nevidět umaže od trávy. Nejen sluneční paprsky totiž barví tváře do červena. Milujme se a množme se – a nejlépe s vínem ve stromovce.

22.3.2014 v 20:14 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 490 | Diskuse

Markéta Dadáková

Pražský cestopis – tramvaj č. 26

Ne, prosím nenuťte mě znovu strávit byť jen krátkou chvíli pod zemí. Metro je skvělý způsob jak se dostat přes město, ano, je rychlé a bezbolestné... ale já chci vidět oblohu, slyšet zpívat ptáky a dýchat čerstvý vzduch.

2.2.2014 v 0:06 | Karma článku: 9.70 | Přečteno: 988 | Diskuse

Markéta Dadáková

Zamyšlení třináct metrů nad zemí

Dostala jsem za úkol napsat článek o věcech, které bych doporučila maturantům, kteří se chystají na vysokou školu. Nějaký text, který by jim alespoň trochu pomohl v této nelehké situaci a objasnil otázky týkající se nadcházející změny. Nejsem si však jistá, zda jsem jakožto teprveprvák hodna nějakých rad. Co ale můžu poradit všem bez rozdílu školy, na kterou se chystají – sežeňte si byt s balkónem.

23.12.2013 v 21:19 | Karma článku: 8.97 | Přečteno: 510 | Diskuse

Markéta Dadáková

Dárek

Němá zpověď, napsaná se zpožděním a vůbec zbytečná. I tak bylo třeba ji napsat.

1.12.2013 v 0:48 | Karma článku: 7.25 | Přečteno: 386 | Diskuse

Markéta Dadáková

Myšlenkový výpočet

Je 7 hodin večer a já vycházím z mé pseudo vysněné almy mater. Na tváři uvadá pseudo úsměv. I když celé dny počítám kolik vody se odštěpí, mé hodnoty jsou jinde.

1.10.2013 v 21:25 | Karma článku: 8.36 | Přečteno: 591 | Diskuse

Markéta Dadáková

Musím se asi milovat

Do Prahy jsem přijela v neděli. A teď se cítím, že během těch 4 dnů jsem ztratila veškerou energii, rovnováhu a asertivitu pečlivě nashromážděnou za čtyři prázdninové měsíce. Volného času také ubývá a tak tento příspěvek vzniká během jízdy metrem, na mé každodenní trase Volha-Dejvice.

18.9.2013 v 21:12 | Karma článku: 9.01 | Přečteno: 1039 | Diskuse

Markéta Dadáková

Přiznej barvu

Prakticky každý má svůj vlastní coming out. Ať už ten tradiční: „Mami, jsem gay/lesba.“ přes méně podstatné události typu: „Mami, obarvila jsem si vlasy na zeleno.“ Když se přeneseme přes zažitý význam spojený s projevením své sexuality, coming out je každé prozrazení změny. A především překvapení pro zbytek rodiny.

25.8.2013 v 16:54 | Karma článku: 13.55 | Přečteno: 1003 | Diskuse

Markéta Dadáková

M. Lahcim

Letní povídka pro Víkend MF DNES...........................................................

6.8.2013 v 21:25 | Karma článku: 12.84 | Přečteno: 473 | Diskuse

Markéta Dadáková

60. léta 21. století

Kéž by všichni, kdo chtějí na demonstraci ohnout železnou tyč o něčí hlavu, raději doma ohnuli své dívky. A to platí pro každého bez rozdílu barvy pleti či vyznání. Make love, not war či Make fuck, not kill zkrátka platí (když odečteme drogy) a nejsou to jen planá slova.

3.8.2013 v 11:13 | Karma článku: 10.59 | Přečteno: 452 | Diskuse

Markéta Dadáková

To je ze žvejky?

Tentokrát jsem se rozhodla psát o něčem, co je mi bližší než demonstrace, rasismus, policie a podobně... Chci psát o tetování.

15.7.2013 v 14:33 | Karma článku: 8.45 | Přečteno: 710 | Diskuse

Markéta Dadáková

Letní alergie na autority

Pozor! Tento článek může být lehce moralizující a také může obhajovat Policii ČR.

14.7.2013 v 12:23 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 517 | Diskuse

Markéta Dadáková

Vzkaz pro lidi, co se zítra "jen zajdou podívat"

Už od začátku jsem se od všech shromáždění, demonstrací, pochodů, doprovodných programů a prohlášení (kromě veřejné diskuze, kde jsem svůj názor nevyjadřovala ani za mikrofonem, ani pískáním či potleskem) snažila distancovat. Zkrátka působit jako co nejvíce nezávislý a neviditelný pozorovatel. Ale protože pocházím ze sídliště a ohniska všech nepokojů, neodpustila jsem si alespoň z dálky sledovat obě dvě sobotní dění na ulicích.

12.7.2013 v 20:01 | Karma článku: 13.36 | Přečteno: 1343 | Diskuse

Markéta Dadáková

Nová rasa

Zdá se mi, že během každé vyhrocené společenské situace se začíná vyčleňovat zcela nová rasa. Vím, že z biologického a vývojového hlediska je to nesmysl, ale ponechme na chvíli terminologii terminologií a popusťme uzdu fantazie.

10.7.2013 v 22:37 | Karma článku: 17.91 | Přečteno: 1162 | Diskuse

Markéta Dadáková

Maturi... co?

Milý internetový deníčku, mám ti dnes psát o svém názoru na výsledek voleb? Nebo prezidenta, papeže či předsedy strany? Možná se ti raději svěřím se svou obavou. Mám strach, že se jednoho dne studenti přestanou bát maturitní zkoušky.

15.3.2013 v 20:58 | Karma článku: 11.72 | Přečteno: 994 | Diskuse

Markéta Dadáková

Učíme se pro život?

Na hodině češtiny jsme dostali za úkol napsat krátkou odbornou úvahu na toto téma. Měla jsem na výběr, ale tato problematika je mi prozatím nejbližší. Tak tedy:

2.5.2012 v 10:41 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 1156 | Diskuse

Markéta Dadáková

BiGy est mater studiorum

Stojí to tu černé na bílém, náš Biskupák se dostal do „top desítky“ nejlepších gymnázií a čím hlouběji se začítám do vět a souvětí opěvujících naši pronikavou inteligenci, tím víc mi začíná vrtat hlavou jedna věc. I takový malý průzkum a zveřejnění jeho výsledků svým způsobem nám, studentům, předává velkou zodpovědnost. Ona totiž ta pronikavá inteligence vlastně... no... jak to říct, nepatří tak úplně všem studentům našeho gymnázia, ale jen letošním maturantům. Ne, tím nechci říct, že by nás učitelé během příštích dvou let nepřipravili stejně dobře a kvalitně, jako studenty, co nám teď odejdou. Ale stejně mám ten dojem, že jakmile byl zveřejněn článek s oním osudným sloupečkem, náš učitelský sbor se rázem opotil.

28.6.2011 v 18:53 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 1113 | Diskuse

Markéta Dadáková

„Co nového?“ „Prsa.“

Včera jsem měla tu možnost shlédnout dokument o plastických operacích. Na tom by nebylo nic zajímavého nebo nového. Na začátku litry silikonu a botoxu, ostré skalpely a další řeznické nástroje. Na konci enormní poprsí, sotva viditelné pozadí a dokonalé tvářičky s mírně rybím výrazem. Ironie se jen tak nezbavím, ale v zásadě proti plastické chirurgii nic nemám. Pokud to tedy nezačíná být trochu... úchylné.

31.5.2011 v 17:08 | Karma článku: 17.02 | Přečteno: 1244 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 809